top of page
Writer's pictureJurgita Ruzgiene

Žmogiškųjų išteklių sprendimai: kada laikas pokyčiams?


72% įmonių tarp didžiausių verslo iššūkių įvardija susijusius su žmogiškųjų išteklių valdymu (BCG tyrimas, kuriame dalyvavo ir Lietuvos įmonės).


Nepriklausomai nuo įmonės dydžio, kaip prioritetines šių metų sritis vadovai mini:

o   vadovų lyderystės kompetencijų auginimas

o   darbuotojų įsitraukimo didinimas

o   talentų pritraukimas

o   veiklos efektyvumas


Nuolatinių pokyčių aplinkoje, Žmogiškųjų išteklių sprendimai, kurie  puikiai veikė vakar, šiandien gali tapti neefektyviais. Kaip atpažinti situacijas, kad jau atėjo laikas imtis su personalo valdymu susijusių pokyčių?


  • Netenkinantys verslo rezultatai - vienas svarbiausių signalų. Ar tai susiję su žmogiškųjų išteklių valdymu? Gali būti. Keblumų kyla tuomet, kai personalo valdymo sprendimai prasilenkia su verslo tikslais, pavyzdžiui, numatėme sparčią plėtrą, tačiau stringame su talentų pritraukimu. Kita dažna klaida - susitelkiama tik į vieną spręstiną klausimą, pamirštant tam tiesioginį poveikį turinčią visumą. Pavyzdžiui, siekiant didesnio veiklos efektyvumo, darbuotojams iškeliami veiklos tikslai , tačiau pamirštama motyvacijos ir įsitraukimo svarba, kuriems tiesioginę įtaką turi lyderystė, turimos kompetencijos, skaidri atlygio sistema ir daug kitų dedamųjų.


  • Padidėjusi darbuotojų kaita ar sunkumai pritraukiant reikiamus talentus – dar vienas „raudonas šauktukas“, kurio nepavyks ignoruoti, nes jis gali įtakoti verslo rezultatus.  


  • Staigus verslo augimas – kita priežastis, kuomet patartina peržiūrėti turimus žmogiškųjų išteklių sprendimus. Aiškūs ir skaidrūs procesai, tokie kaip naujų darbuotojų įvedimas (onboarding), darbuotojų veiklos vertinimas tampa vis aktualesni didėjant komandai. Gali tekti ieškoti naujų ir efektyvesnių vidinės komunikacijos būdų. Jei vadovai užauginami „iš vidaus“, svarbu nepamiršti, kad lyderystės kompetencija nėra savaime suprantamas ar tik intuityviais sprendimais grįstas gebėjimas. Jį būtina vystyti.


Mažesnės įmonės dažnai neturi žmogiškųjų išteklių resurso, o didesnių įmonių personalo specialistai susikoncentravę į skubius, kasdienius darbus. Tokiais atvejais pritrūkstama platesnio požiūrio į žmogiškųjų išteklių valdymą, todėl išorinis konsultantas gali padėti identifikuoti matomas ir nematomas problemas, pasiūlyti sprendimus bei juos įgyvendinti. Taip sukuriamas pokytis, turintis teigiamą įtaką ir verslo rezultatams.


Galų gale, žmogiškųjų išteklių iššūkiai retai išsisprendžia savaime. Aktyvus jų sprendimas yra būtinas siekiant ilgalaikės įmonės sėkmės ir konkurencingumo rinkoje.



Kuo ExpertLAB asocijuota partnerė žmogiškųjų išteklių sričiai, Jurgita Ruzgienė, gali jums padėti?


  • Identifikuoti problemines sritis.

  • Nustatyti prioritetus, sudaryti būtinų pokyčių veiksmų planą ir padėti jį įgyvendinti.

  • Konsultuoti vadovus bei atsakingus už žmogiškuosius išteklius darbuotojus įvairiais žmonių klausimais.


Daugiau apie žmogiškųjų išteklių paslaugas - čia.



Žmogiškųjų  išteklių vadybos iššūkiai

コメント


bottom of page